Dodatkowe elementy ewidencji czasu pracy

Ewidencjonowanie czasu, który pracownik spędza w pracy, jest obowiązkiem każdego pracodawcy. Obowiązek ten narzuca kodeks pracy. Sama ewidencja to jednak za mało, do karty powinny być dołączone konkretne dokumenty, potwierdzające zapisy umieszczone w ewidencji, chcesz wiedzieć więcej o ewidencja czasu pracy unicard.pl?

ewidencja czasu pracy1

Dodatkowe dokumenty towarzyszące karcie ewidencyjnej

Ewidencja czasu pracy jest dokumentem, który opisuje czas pracy konkretnego pracownika w danym okresie, najczęściej w miesiącu kalendarzowym. Na tej podstawie można wyciągnąć wnioski odnośnie przestrzegania przepisów kodeksu pracy. Jednak żeby można było potwierdzić zapisy zawarte w karcie, trzeba do niej dołączyć szereg dokumentów. Należą do nich, np.

– wnioski urlopowe,
– zwolnienia lekarskie ZUS ZLA, czyli popularne L4,
– wnioski o udzielenie czasu wolnego, będącego rekompensatą pracy w godzinach nadliczbowych.

Cel gromadzenia dokumentacji dodatkowej

Dołączanie dokumentów dodatkowych ma na celu nie tylko potwierdzenie zapisów zawartych w ewidencji czasu pracy. Takie postępowanie sprzyja również przejrzystości dokumentacji pracowniczej oraz pozwala łatwo przeanalizować sytuację danego pracownika w określonym miesiącu. W przypadku ewidencji, która prowadzona jest elektronicznie, dodatkowe dokumenty można przechowywać również w formie elektronicznej, jako załączniki do karty ewidencyjnej.